Sprzedaż i wymiana
Poniżej znajdują sie najczęściej zadawane pytania odnośnie sprzedaży oraz wyceny zegarków.
Jakie karty płatnicze akceptujecie?
Możesz wygodnie i łatwo płacić wiodącymi kartami kredytowymi i debetowymi takimi jak Mastercard, Visa cz American Express. Istnieje również możliwość płatności przelewem, BLIK, jak również Apple Pay i Google Pay. Kolejną z opcji jest płatność gotówką przy odbiorze w jednym z naszych salonów.
Czy jest możliwość zakupu na raty?
Oferujemy możliwość zakupu ratalnego za pośrednictwem usługi e-Raty dostępnej za pośrednictwem serwisu Przelewy24. W ofercie są elastyczne okresy kredytowania (3-36 miesięcy), oraz raty 0% na 12 miesięcy, a cała procedura odbywa się on-line i jest relatywnie szybka -- średni czas od złożenia wniosku do pozytywnej decyzji to około 15 minut.
Czy akceptujecie płatność przelewem bankowym?
Tak, korzystamy z usługi przelewy24, która pozwala na płatność przelewem online. Przelewy24 posiadają największą liczbę obsługiwanych banków, dlatego jesteśmy pewni, że każdy znajdzie na formatce płatności swój bank.
Czy mogę zapłacić gotówką przy odbiorze zegarka?
Oczywiście! W naszych salonach można zapłacić gotówką przy odbiorze. Akceptujemy również karty kredytowe i debetowe. Możesz także rozbić swoją płatność na gotówkę, oraz kartę kredytową lub debetową.
Czy mogę wam sprzedać swój zegarek?
Jak najbardziej - mamy dedykowany zespół, który specjalizuje się w wycenie i skupie zegarków. Wyślij nam informacje o swoim czasomierzu poprzez formularz na naszej stronie i umów się z nami na spotkanie.
Czy możecie wycenić mój zegarek w jednym z waszych sklepów?
Wyceny swojego zegarka możesz dokonać w którymkolwiek z salonów Rarist za pośrednictwem naszego zespołu do spraw zakupu i sprzedaży. W takim wypadku konieczne jest wcześniejsze umówienie spotkania, co pomaga w uniknięciu czasu oczekiwania i gwarantuje kompleksową konsultację ze specjalistą.
Jakie są dostępne opcje sprzedaży mojego zegarka?
Oferujemy sprzedaż bezpośrednią oraz możliwość wymiany twojego zegarka na czasomierz z naszej kolekcji.
Bezpośrednia: W przypadku sprzedaży bezpośredniej zegarek zostanie odebrany z domu przez naszego wieloletniego partnera spedycyjnego w ciągu dwóch dni roboczych lub można dostarczyć go osobiście do jednego z naszych salonów. Po pomyślnym sprawdzeniu zegarka przez naszych certyfikowanych zegarmistrzów, prześlemy proponowaną cenę zakupu w ciągu 3 dni roboczych.
Czy otrzymam umowę kupna-sprzedaży?
Tak, przy sprzedaży bezpośredniej zawsze podpisujemy z klientem umowę kupna-sprzedażu.
Czy mój zegarek będzie ubezpieczony podczas wysyłki?
Tak, zegarek będzie ubezpieczony. Wszystkie zakupowane przez nas czasomierze są objęte ochroną ubezpieczeniową obowiązującą od momentu odbioru, oraz przez cały okres, w którym są wystawiane w naszym sklepie.
Czy niezbędne jest posiadanie pudełka oraz oryginalnych dokumentów?
Nie, nie ma takiej konieczności, jednakże posiadanie pełnej dokumentacji oraz oryginalnego pudełka zawsze stanowi wartość dodaną. Dzięki nim zwiększa się potencjalna cena zegarka. W tym aspekcie niezwykle istotna jest ich oryginalność. Nie przyjmujemy kserokopii ani zastępczych certyfikatów.
Jak mogę wymienić mój stary zegarek na nowy?
Jest to prostsze niż mogłoby się wydawać. Wystarczy, że skorzystasz z formularza dostępnego na naszej stronie w sekcji “Kupimy Twój zegarek”. Za jego pośrednictwem wysyłasz zapytanie, na które udzielamy odpowiedzi ze wstępną wyceną w ciągu zaledwie 48 godzin.
Kolejnym krokiem jest dostarczenie do nas zegarka po przez wysyłke lub pozostawienie go w jednym z naszych salonów. Za pośrednictwem naszego autoryzowanego serwisu zostanie on sprawdzony pod kątem autentyczności i ogólnego stanu technicznego, po czym będziemy mogli dokonać ostatecznej wyceny.
Po zaakceptowaniu naszej oferty możesz otrzymać pełną kwotę lub wykorzystać ją na zakup nowego egzemplarza w naszym salonie.
Czy mój zegarek został już dostarczony do salonu?
W każdej chwili możesz sprawdzić status swojego zamówienia kontaktując się z nami telefonicznie lub mailowo. Chętnie udzielimy odpowiedzi na wszelkie pytania.
Dlaczego wyceny Rarist są tak konkurencyjne?
Dzięki wiedzy naszych specjalistów potrafimy wyestymować realną wartość zegarka bazując na jego stanie, ogólnej dostępności i zapotrzebowaniu. Potrafimy docenić realną wartość czasomierza na zakup którego się decydujemy.
Gwarancja i wysyłka
Poniżej znajdują sie najczęściej zadawane pytania odnośnie gwarancji, zwrotów i wysyłki oraz zegarków.
Co dzieję się w sytuacji gdy mój zegarek się popsuje?
Jeśli twój zegarek objęty jest nadal gwarancją wystarczy, że prześlesz do nas zapytanie gwarancyjne, które pozwoli określić czy dana usterka podlega bezpłatnej naprawie. Diagnoza gwarancyjna dokonywana jest w czasie 5 dni roboczych od momentu otrzymania przez nas zapytania. W zależności od usterki, istnieje szansa, że będziemy musieli sprawdzić Twój zegarek przed wydaniem ostatecznej decyzji. Czas ewentualnej naprawy zależy od rodzaju usterki. Jeśli zakupiłeś fabrycznie nowy zegarek i jest on nadal objęty gwarancją zostanie on odesłany do producenta, który dokona naprawy.
Co obejmuje 24 miesięczna gwarancja w PERPETUM CONCEPT?
Gwarancja wystawiana przez nasz salon obejmuje:
- Wszelkie naprawy układu mechanicznego nie spowodowane uszkodzeniem mechanicznym zegarka
- Usunięcie wszelkich uszkodzeń spowodowanych przez wodę dla zegarków woodoodpornych nie wynikające z nieprawidłowego użytkowania
Czego NIE obejmuje 24 miesięczna gwarancja w PERPETUM CONCEPT?
Gwarancja wystawiana przez nasz salon nie obejmuje:
- Uszkodzeń mechanicznych pasków i bransolet
- Uszkodzeń mechanicznych zamknięć i sprzączek
- Wszelkich uszkodzeń spowodowanych zewnętrznymi czynnikami jak uderzenie, upadek, wystawienie na działanie wstrząsów, ekstremalnych temperatur lub silnego pola magnetycznego.
- Uszkodzeń wynikających z niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania zegarka
- Uszkodzeniami wynikającymi z niewłaściwego użytkowania zegarka przy jego kontakcie z wodą
Co w sytuacji gdy zegarek używany wciąż posiada gwarancje producenta?
W przypadku gdy zakupiony przez Ciebie używany zegarek nadal objęty jest gwarancją producenta w przypadku usterki zostanie on odesłany do producenta, który dokona naprawy. Gwarancja serwisowa producenta zastępuje wtedy wszelkie wyrażone warunki i okres obowiązywania naszej gwarancji. Jeśli gwarancja producenta upływa przed terminem dwóch lat od zakupu dokonanego w naszym salonie Rarist przejmuje na siebie odpowiedzialność jako dostawca gwarancji na pozostały czas.
Jakie są wasze warunki dotyczące zwrotów?
Dla komfortu naszych klientów oferujemy w przypadku zakupów online 14-dniowy okres w którym bez podania przyczyny można dokonać zwrotu nieużywanego towaru z pełną refundacją kosztów zakupowych.
Jak wygląda procedura zwrotu?
Do 14 dni od zakupu online możliwy jest zwrot zakupionego, nieużywanego towaru, który można dokonać osobiście w jednym z naszych salonów lub za pośrednictwem kuriera. W przypadku wysyłki za organizację ubezpieczonej usługi kurierskiej odpowiada Rarist.
Po otrzymaniu zwrotu towar zostaje sprawdzony przez pracowników naszego serwisu. Po pozytywnej weryfikacji następuje całkowity zwrot kosztów.
Dlaczego mój zegarek się zatrzymał?
Może istnieć wiele przyczyn zatrzymania pracy zegarka. Jeśli jest to zegarek kwarcowy najprawdopodobniejszą przyczyną jest wyczerpanie się baterii. Należy wtedy dokonać jej wymiany pamiętając o konieczności użycia baterii dedykowanej dla danego modelu. W przypadku zatrzymania się zegarków manualnych i automatycznych zwykle powodem jest wyczerpanie się rezerwy chodu. W takiej sytuacji należy nakręcić zegarek wykonując około 40 obrotów koronką w odpowiednim ustawieniu. W przypadku napędu manualnego stawia ona opór informując tym samym, że mechanizm jest w pełni naładowany. Czasomierz automatyczny będzie kręcił się cały czas dlatego warto liczyć ilość obrotów. Należy pamiętać, że część zegarków posiada zakręcane koronki, które przed użyciem należy odkręcić.
Jaka jest różnica między mechanicznymi a kwarcowymi zegarkami?
Zegarki mechaniczne to takie, które do zasilania używają ciasno zwiniętej sprężyny głównej. Ten rodzaj napędu dzieli się na dwie kategorie: zegarki manualne, w których ręcznie nakręcamy sprężynę (zwykle raz na 2 dni), oraz automatyczne, gdzie nakręcana jest ona przy pomocy specjalnego wachnika umieszczonego w kopercie zegarka, który porusza się wraz z ruchem ręki na której nosimy czasomierz.
Zegarki kwarcowe napędzane są przy pomocy drgania płytki kwarcowej zasilanej energią pochodzącą z baterii, której średnia żywotność to około 5 lat. Wykazują one większą dokładność ale są bardziej wrażliwe na oddziaływanie temperatury.
Jak długo wytrzymuje bateria kwarcowa?
Jest wiele czynników wpływających na żywotność baterii w zegarku kwarcowym. Wśród nich można wymienić stopień zaawansowania technologicznego oraz ilość i rodzaj funkcji czasomierza. Wpływ mogą mieć też warunki atmosferyczne na które jest wystawiany. Szacunkowy czas w przypadku zegarka wyposażone jedynie w dodatkową funkcję datownika to od 1 do 5 lat.
Czy jest możliwość dostosowania długość bransolety przy odbiorze?
We wszystkich naszych salonach wykonujemy usługę skracania bransolety. Przy osobistym odbiorze dopasujemy ją na miejscu. Alternatywnie możesz zmierzyć swój nadgarstek. Na podstawie przesłanego przez Ciebie rozmiaru dopasujemy rozmiar opaski.
Czy oferujecie wysyłkę międzynarodową?
Jako firma działająca na rynku międzynarodowym oferujemy bezpłatną i w pełni ubezpieczoną wysyłkę za granicę.
Czy zegarek będzie ubezpieczony podczas wysyłki?
Tak, Twój zegarek jest w pełni ubezpieczony podczas transportu i w czasie gdy jest przechowywany w naszym salonie.
Co stanie się gdy nie będziemy mnie w domu?
W przypadku, gdy kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem próba doręczenia Twojego zamówienia zostanie ponowiona na następny dzień. Pamiętaj, że zawsze istnieje możliwość śledzenia swojego zamówienia przy pomocy linku śledzenia, który zostanie do Ciebie wysłany w potwierdzeniu zamówienia. W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz zawsze skontaktować się z nami bezpośrednio.
Nasi pracownicy chętnie udzielą informacji oraz stosownej pomocy.
Czy ponoszę koszty wysyłki w przypadku zwrotu?
Nie, żaden koszt związany z przesyłką zwrotną nie leżą po stronie klienta. PERPETUM CONCEPT zapewnia ubezpieczoną przesyłkę zarówno do jak i od klienta.
Na jakiej zasadzie ustalane są lokalne podatki?
W przypadku sprzedaży na wewnętrznym rynku UE nie są naliczane, żadne dodatkowe opłaty podatkowe.
W przypadku wysyłki poza granice UE niemal każdy przedmiot podlega takim opłatą. Zawsze należy brać pod uwagę opłatę celną, która w zależności od kraju waha się średnio pomiędzy 2% i 5% wartości przedmiotu.
Niejednokrotnie dodatkowy koszt stanowią lokalne opłaty jak przykładowo w przypadku wysyłki do Stanów Zjednoczonych podatek federalny.
Aby uniknąć problemów wynikających z dokonywania zamówień poza teren UE zalecamy kontakt z lokalnym agencją celną, która jest zobowiązana do udzielenia wszelkich informacji.